piątek, 5 sierpnia 2011

Sałatka z zielonych pomidorów


Nie piszę ilości, bo robię na oko i smak :-)

Składniki:
zielone pomidory
cebula
czerwona papryka (można, ale niekoniecznie, jest bardziej dla ozdoby)
ew. nać kopru i ziarna kopru (jak ktoś lubi)
sól
cukier
pieprz świeżo zmielony
ocet (ja dałam jabłkowy)
ziele angielskie
liście laurowe
Przygotować słoiki i sprawdzić pokrywki.




Umyte zielone pomidory pokroić w plasterki (można na szatkownicy, bo twarde), cebulę również, całość posolić i wymieszać. Jeśli ktoś lubi koper, to może dodać posiekanej natki i łyżeczkę ziaren. Odstawić na godzinę.
W międzyczasie oczyścić i pokroić paprykę w kostkę i dodać ją do przemacerowanych pomidorów, doprawić solą, cukrem i pieprzem, dodać ocet, wymieszać dokładnie, sprawdzić smak, pewnie jeszcze raz doprawić i przełożyć do słoików.
Do każdego słoika dorzucić po małym ziarenku ziela angielskiego i kawałku listka laurowego, a na koniec uzupełnić słoiki sokiem, który wydzielił się z warzyw (zostawić tak ze 2 cm wolnego miejsca).
Zakręcić słoiki mocno i pasteryzować ok. 15 minut. Słoiki zostawić do ostygnięcia obrócone do góry kołami.



2 komentarze:

  1. Muszą być pyszne :)! Ja póki co jeszcze słoików , że tak napiszę nie robię :) dostaję od mamy :):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja w tym roku zrobiłam pierwsze słoiki w życiu hehe... ;P Następnym razem spróbuję zrobić taką sałatkę. :)

    OdpowiedzUsuń

pisz, pisz proszę... czekam na wieści od Ciebie :-)

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Zobacz również: